2021-11-26 0
Honda Motor Co., Ltd. представи за първи път в света технологиите си за прогресивна безопасност от бъдещето. В момента компанията работи за общество, в което всеки участник в пътното движение ще бъде напълно освободен от рисковете при пътнотранспортни произшествия.
Honda ще се стреми да постигне целта си за нулев брой на жертвите при катастрофи с участието на мотоциклети и автомобили от марката през 2050 г. с помощта на две ключови технологии. Едната от тях касае първите в света управлявани от изкуствен интелект интелигентни асистенти, осигуряващи помощ според способностите и ситуацията на всеки индивидуален случай с цел да бъдат намалени грешките при шофиране. Другата представлява стабилна мрежова технология за безопасност, която с помощта на телекомуникациите свързва всички участници в движението, независимо дали са хора или превозни средства, като по този начин става възможно предвиждането на потенциалните рискове и съответно подпомагане на човешкия фактор за избягването им.
В стремежа си да постигне общество без ПТП-та, Honda разработи софтуерни и хардуерни технологии под глобалния наслов "Безопасност за всеки".
С тази цел компанията ще разшири производството на наскоро представената многопосочна система от асистенти за безопасност Honda SENSING 360, която ще бъде въведена във всички модели от 2030 г. Нещо повече - марката ще продължи да работи върху все по-широкото прилагане на функцията за установяване на наличието на мотоциклет в технологията за безопасност ADAS (advanced driver-assistance system).
Освен това японският производител ще увеличи използването на асистенти от този вид и в мотоциклетната си гама и ще предложи образователни технологии за безопасност (Honda Safety EdTech). С всички тези инициативи Honda се стреми да намали на половина броя на жертвите при катастрофи с участието на автомобили и мотоциклети от марката до 2030 г. в световен мащаб, като това ще е първият етап от плана за нулева смъртност на пътя до 2050 г.
Нулева стойност на човешките грешки с интелигентната асистираща технология Intelligent Driver-Assistive Technology
Honda разгада факторите за грешки с проучването си по метода fMRI 2, което включва анализ на човешкия мозък и рисковото поведение.
Освен досега разработените технологии на Honda, които разбират човешкото поведение при различни ситуации, първият по рода си интелигентен асистент на шофьора използва сензорите и камерите на ADAS, за да разпознае потенциалните опасности и около автомобила. Това позволява на изкуствения интелект да интерпретира рисковете при шофиране, като същевременно в реално време определя оптималното поведение на водача и предлага помощ според ситуацията и индивидуалния стил на управление на всеки човек.
Трите стойностни решения, които Honda ще предложи с асистиращите системи от ново поколение
1. Никакви шофьорски грешки (Оперативен асистент): Автомобилът предлага асистент на основата на изкуствения интелект.
2. Без надзор / Без грешки при прогнозиране (Когнитивна помощ): Превозното средство изчислява рисковете с помощта на визуална, тактилна и звукова сензитивност.
3. Без грешки в следствие на заспиване и небрежно шофиране (Асистент за внимание): Превозното средство допринася за намаляването на умората и сънливостта
Занапред Honda ще продължи да доразвива интелигентните асистенти на шофьора.
Безопасно съвместно съществуване за всички участници в движението: Създаването на стабилна мрежова технология за безопасност, която свързва всички участници в движението с помощта на телекомуникацията
За да реализира плана си за свят без катастрофи, Honda се стреми да постигне едно сътрудничещо си по отношение на безопасността общество, в което прилагането на телекомуникациите ще позволи на всички участници в движението да бъдат свързани помежду си.
С помощта на стабилната мрежова технология за безопасност информацията от пътните камери, както и от тези в превозните средства и смартфоните се събира в сървър, за да се възпроизвеждат виртуално конкретни рискови ситуации. Като се вземат под внимание условията и характеристиките на всеки отделен участник в движението, системата предсказва / симулира реакциите на хората при рисков удар. След това тя извлича възможно най-подходящата информация, която би помогнала на участника в движението да избегне рисковите ситуации.
Помощната информация ще бъде поднасяна интуитивно към автомобилистите, мотоциклетистите и пешеходците с помощта интерфейс човек – машина, подтикващ участниците в движенето към конкретни действия за предотвратяване на удара, още преди той да се е случил.
С намерението да приложи тази технология след 2030 г. в реални условия, Honda ще започне изграждането на системата и проверка на нейната ефективност още през първата половина на двайсетте години на 21-ви век, а през втората ще ускори стандартизирането ѝ в бранша, както и в обществения и частния сектори.