начало

Пленумът на ВСС стартира втора процедура за избор на шеф на ВАС Пленумът на ВСС стартира втора процедура за избор на шеф на ВАС

Въпрос относно наемане на помещение за работа

Виртуална приемна - кажете това, което мислите, за това, което искате!
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


Въпрос относно наемане на помещение за работа

Мнениеот differentprojects » 22 Окт 2024, 13:08

Здравейте,
Днес се регистрирах в този форум заради въпрос, който искам да задам, но не съм сигурен към кого точно да го направя.
4 години работих от вкъщи, сега имам предложение за нова работа от вкъщи, но понеже сегашният ни дом е малък, обмислям опцията да си наема помещение, което да ползвам, за да работя от там.
Мога ли да направя това ако не съм самоосигуряващо се лице или фирма, а физическо лице на заплата към дадена фирма, което работи дистанционно?
Ако си наема офис някъде, на какви изисквания трябва да отговарям? (Трудово-правни и търговски)
Няма да извършвам търговска дейност, само ще си взема едно бюро със стол и лаптоп, на които да работя на обикновена работа.
Ще се радвам да получа информация, за да знам какво да предприема, без да съм в нарушение на закони, правилници и наредби.
Поздрави!
differentprojects
Нов потребител
 
Мнения: 2
Регистриран на: 22 Окт 2024, 12:48

Re: Въпрос относно наемане на помещение за работа

Мнениеот guest1 » 22 Окт 2024, 20:01

Здравейте.
Ако сте на Трудов договор, би трябвало работодателя да осигури (поне по документи) работното място. Включително обзавеждане, оборудване и всичко необходимо за изпълнение на трудовите задължения.
Човек винаги може да се държи добре с онези, които са му безразлични.
Оскар Уайлд, „Портретът на Дориан Грей“

Това е само мнение, не сте длъжни да се съобразявате с него.
guest1
Активен потребител
 
Мнения: 2317
Регистриран на: 07 Май 2021, 01:34

Re: Въпрос относно наемане на помещение за работа

Мнениеот dimist » 23 Окт 2024, 17:09

Въпросът е уреден в член 107и от Кодекса на труда. В тежест на работодателят най общо е да осигури оборудване,консумативи, софтуер. Може, но не е задължително , в трудовия договор да се уговори работодателят да осигури или заплаща наем на помещението, консумативи и други разноски. Общата клауза е, че работника осигурява работното място за работа от разстояние
dimist
Потребител
 
Мнения: 709
Регистриран на: 26 Ное 2007, 14:58

Re: Въпрос относно наемане на помещение за работа

Мнениеот differentprojects » 24 Окт 2024, 22:14

Благодаря за отговорите.
Ако аз си поема отговорност и си наема помещение за работа, има ли значение какъв точно е статутът на помещението, след като ще го ползвам за отдалечена работа? Примерно ако е със статут на магазин, ще бъде ли в разрез със закони? Или ако е със статут на офис, трябва ли да отговарям пред проверяващи институции по търговски закон, понеже е офис? Познат счетоводител ми каза, че ако е офис е дейност и трябва да отговаря на търговския закон. Вярно ли е това? Ако да, по кой точно закон и член
differentprojects
Нов потребител
 
Мнения: 2
Регистриран на: 22 Окт 2024, 12:48


Назад към Общи дискусии


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 48 госта


cron