начало

Тълкувателно решение: И чиновниците в МВР имат право на пари за храна Тълкувателно решение: И чиновниците в МВР имат право на пари за храна

Решение на КЗП не ме устройва. Какво следва?

Поставяне и решаване на правни казуси
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


Решение на КЗП не ме устройва. Какво следва?

Мнениеот butch_bs » 12 Дек 2017, 12:13

Здравейте! Януари 2017 ми бяха поставени врати и разписах приемо-предавателен протокол/гаранция за 12 месеца. Септември месец забелязах напукване на боята на равномерно разстояние от ръба на касата на така наречената от фирмата "тапетна" врата, поставена на банята. След предявена претенция чрез рекламация и неспазване на едномесечният срок за отрсраняване на проблема се обърнах към КЗП с искане да ми бъдат възстановени пари. След посещение от КЗП от фирмата поискаха да си вземат врата и да ми възстановят цялата сума, което в случая мене не ме устройва, поради естеството на врата - касата е в стената и от двете страни (откъм коридора е покрита с гипсокартон и шпакловано, от към банята е обърната с плочки, а част от касата е и в земята). От КЗП ми потвърдиха, че ако няма да връщам врата с възстановяване на цялата сума, то те друго освен наказание към фирмата няма да отсъдят. Така аз оставам с врата с дефект за цялата заплатена сума. Какво мога да направя? Благодаря!
butch_bs
Нов потребител
 
Мнения: 8
Регистриран на: 19 Сеп 2014, 09:12

Re: Решение на КЗП не ме устройва. Какво следва?

Мнениеот kociboss » 15 Дек 2017, 01:33

Такива са разпоредбите на закона. Ако не бъде отстранен дефекта до 30 дни, дължите връщане на вратата а те на вас сумата. Те са готови да ви върнат парите, като Вие, разбира се, трябва да им върнете вратата.

Може да заведете частен иск срещу тях за нанесени вреди от некачествената врата като приложите направените разходи за зидане, шпакловане, картон, боя и т.н. Можете и неимуществени вреди да искате. Намерете адвокат който да ви напише стабилен иск - мисля, че те трудно биха го оспорили стига да не прекалявате с исканията и да сте подплатени с документи (за извършените смр). Искайте обезщетение от тях за да не се стига до съд - може да се съгласят.

Успех!
kociboss
Младши потребител
 
Мнения: 66
Регистриран на: 02 Окт 2017, 14:50
Местоположение: София

Re: Решение на КЗП не ме устройва. Какво следва?

Мнениеот ivanov_p » 15 Дек 2017, 13:08

Ами и ако вратарите си наемат адвокат? Това напукване на боята върху стената ли е или върху касата на вратата? Работи ли вентилация и съобразена ли е обема на банята и ползването й? Кой е измазал стената и извършеното отговаря ли на добрите практики?
Аз съм гледал договор точно на вратари. Клиентът трябва да си подготви "технологичния отвор" и то в готовност за монтаж на вратата, а не вратата да се монтира на гола тухла, защото клиентът не осигурил мазачи и после да започнат претенции. Другият проблем - викат се вратарите да вземат размери по още недемонтирани врати, вземат размер, идва Краси Цигането с кирката и изведнъж отвора се оказва с по 5 см. по-широк от всякъде и вратата не седяла добре след монтажа. Затова и всички вносители и продавачи са направили отделни фирми за монтаж, от които може да вземеш само останалите в помещението фасове и някой забравен нивелир.
Има нещо напукано, което се отстранява за един час работа и материали за няколко лева. Какви комисии, какви съдилища?
ivanov_p
Активен потребител
 
Мнения: 4512
Регистриран на: 26 Ное 2013, 19:53

Re: Решение на КЗП не ме устройва. Какво следва?

Мнениеот kociboss » 15 Дек 2017, 20:22

ivanov_p написа:Ами и ако вратарите си наемат адвокат? Това напукване на боята върху стената ли е или върху касата на вратата? Работи ли вентилация и съобразена ли е обема на банята и ползването й? Кой е измазал стената и извършеното отговаря ли на добрите практики?
Аз съм гледал договор точно на вратари. Клиентът трябва да си подготви "технологичния отвор" и то в готовност за монтаж на вратата, а не вратата да се монтира на гола тухла, защото клиентът не осигурил мазачи и после да започнат претенции. Другият проблем - викат се вратарите да вземат размери по още недемонтирани врати, вземат размер, идва Краси Цигането с кирката и изведнъж отвора се оказва с по 5 см. по-широк от всякъде и вратата не седяла добре след монтажа. Затова и всички вносители и продавачи са направили отделни фирми за монтаж, от които може да вземеш само останалите в помещението фасове и някой забравен нивелир.
Има нещо напукано, което се отстранява за един час работа и материали за няколко лева. Какви комисии, какви съдилища?


Щом човека вече е сезирал КЗП, вероятно му се занимава... Нека да се упражнява в отстояване на неговото.. Може пък да иска да изкара някой лев и от съд. 8)
kociboss
Младши потребител
 
Мнения: 66
Регистриран на: 02 Окт 2017, 14:50
Местоположение: София

Re: Решение на КЗП не ме устройва. Какво следва?

Мнениеот doondie » 11 Яну 2018, 21:08

butch_bs написа:От КЗП ми потвърдиха, че ако няма да връщам врата с възстановяване на цялата сума, то те друго освен наказание към фирмата няма да отсъдят. Така аз оставам с врата с дефект за цялата заплатена сума. Какво мога да направя? Благодаря!

Какво се случи в крайна сметка - некадърниците от КЗП издадоха ли поне акт и глоба от 500 лв на фирмата за неспазване на срока от 1 месец за удовлетворяване на рекламацията?

Според мен нямаш друг вариант освен да заведеш дело срещу фирмата, но това е свързано с време и допълнителни разходи, особено ако съдът е също толкова некомпетентен, колкото и КЗП. В краен случай просто ще пиеш една студена вода и ще се опиташ да забравиш. Така работят институциите у нас, за съжаление.

Иначе смятам, че имаш пълното основание да искаш да ти възстановят част от платените пари.
Чл. 113. (1) (Нова - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Когато потребителската стока не съответства на договора за продажба, продавачът е длъжен да я приведе в съответствие с договора за продажба.
(2) (Предишна ал. 1 - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба трябва да се извърши в рамките на един месец, считано от предявяването на рекламацията от потребителя.
(3) (Предишна ал. 2, изм. - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) След изтичането на срока по ал. 2 потребителят има право да развали договора и да му бъде възстановена заплатената сума или да иска намаляване на цената на потребителската стока съгласно чл. 114.

В КЗП дори на ниво регионален директор и централа са мишки, които си гледат само бюджета, препращат писма и не ги бъркат проблемите на потребителите, щом от разрешаването им не им идват допълнително пари. И аз ги сезирах миналата година, но ми казаха, че от тази година (2017) имали "вътрешно разпореждане" да не глобяват мобилните оператори за проблема, за който им писах. Нямам думи просто. :shock:

kociboss написа:Щом човека вече е сезирал КЗП, вероятно му се занимава... Нека да се упражнява в отстояване на неговото.. Може пък да иска да изкара някой лев и от съд. 8)

хаха Сякаш пък някой ще му присъди допълнително обезщетение или то ще е дори 1/10 от това, което са му стрували разправиите покрай това неудобство. :x
'The best way to predict the future is to invent it!'
Аватар
doondie
Потребител
 
Мнения: 539
Регистриран на: 29 Юли 2017, 17:29
Местоположение: Плевен


Назад към Взаимопомощ


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 45 госта


cron