начало

Без вина наказан чрез съсобственост с държавата – ефект от разнородната практика по чл. 343б, ал. 5 НК Без вина наказан чрез съсобственост с държавата – ефект от разнородната практика по чл. 343б, ал. 5 НК

Правна квалификация на отказ на преподавател да оформя успех

Поставяне и решаване на правни казуси
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


Правна квалификация на отказ на преподавател да оформя успех

Мнениеот gost » 13 Юни 2006, 16:11

Здравейте,приятели!Спешно се нуждая от компетентна консултация за защита интереса на своите ученици. Преподавател сьм в основно училище и в сьщото време и класен рьководител. Налице е следният казус: един от преподавателите отказва да нанася срочен и годишен успех в днениците на класовете, на които преподава. Няма да коментирам личните му подбуди, само ще отбележа манията му да завежда дела , свьрзани с какви ли не абсурди от личен и професионален х-р, както и за чувството му за безконтролируемост. Стези си действия той се явява пречка за оформянето на успеха в срок и издаването на легитимни удостоверения. Отказава да се подчини на директора както и всякакав вид вмешателство в работата му. Вьпросите ми са: Какьв е законовият начин той да баде накаран да изпьлни задьлжението си (при срочни оценки 6 и 5 поставя 3 напр, а в случая отказва да нанесе каквито и да било)? Кьде се регламентират задьлженията на преподавателите , естеството, сроковете и т. н., какви са правомощията на директора или Инспектората кьм МОН, вьобще кой е най-бьрзият и ефективен начин за излизане от ситуацията, тьй като се кьсае за нашите деца и техните интереси, все пак, а ние учителите явно трябва да имаме вече познания и в юридическата област.
Благодаря Ви предварително за оказаната помощ и Ви желая много професионални и лични успехи ! :D
gost
Нов потребител
 
Мнения: 3
Регистриран на: 13 Юни 2006, 15:45

Мнениеот fetisov » 13 Юни 2006, 19:18

На пръв прочит излиза, че въпросният преподавател не изпълнява свое трудово задължение, при това - виновно. Следователно от негова страна е налице дисциплинарно нарушение. За такова обаче може да се говори само ако той не оформи срочните оценки на учениците в установения съгласно норм. уредба срок (от къде следва, че трябва да се изпълни това задължение в точно определен срок, предполагам, че вие най-добре знаете). Ако е така - директорът на училището може да му потърси дисциплинарна отговорност т.е. да открие дисциплинарно производство срещу него. Това обаче си е нелека процедура, при която от учителя следва да се изискат обяснения по точно определения случай (недвусмислено сочещ на дисципл. нарушение) и едва след даването им (ако провинилият се желае да даде такива, разбира се) да му се наложи дисциплинарно наказание с мотивирана писмена заповед (която съдържа определени реквизити - чл.195, ал.1 от КТ), като се вземат предвид тежестта на нарушението, обстоятелствата, при които е извършено и поведението на учителя. Ако тръгнете по този път задължително се консултирайте предварително с юрист, тъй като всяко наложено дисциплинарно наказание може да се оспори пред компетентния районен съд относно неговата законосъобразност, а точно тук "подводните камъни" са не един и два - с тях трябва да се съобразявате още в хода на самото дисципл. производство т.е. преди налагане на наказанието (а не да се търси адвокат след като вече е заведено дело, когато може да се окаже, че нещата са вече изпуснати!).
Повече поробности за самата процедура: чл.186-199 от Кодекса на труда.
fetisov
Потребител
 
Мнения: 146
Регистриран на: 31 Май 2006, 17:40

Мнениеот kostova_s » 14 Юни 2006, 09:08

Аз бих Ви попитала по какъв начин защитават интереса на децата си, родителите на Вашите ученици?!
Да не забравяме, че едно училище се изгражда не от учителите и МОН с неговите подразделения, но преди всичко от родителите на учащите в него. Ако те не търсят отговорност за качеството на обучение от преподователите / в най-широк смисъл, вкл. и хипотезата, която описвате /, Вие не можете да им помогнете.
Варианти има, но е нужно да бъдат осъзнати от хората, които трябва да ги инициират .
kostova_s
Младши потребител
 
Мнения: 21
Регистриран на: 23 Сеп 2004, 13:18

Мнениеот gost » 14 Юни 2006, 14:22

Напьлно сьм сьгласен с Вас! В отговор ще кажа ,че проблемьт се разреши по нормалния начин , иначе родителите сьщо имаха готовност за намеса. Относно налагането на дисциплинарно наказание,такова вече беше налагано,с какьв успех, незнам. Проблемьт разбира се е и в гражданското общество, което все още у нас няма традиции. Но главната отговорност си у става у служителя, на който се плаща да си варши качествено работата и не всичко да зависи от неговата "добра" воля-родителите си имат свои професии и често дори нямат време за собствените си деца, част от интересите на които е и качественото образование. Много жалко за всички нас.
Благодаря на включилите се в дискусията !
gost
Нов потребител
 
Мнения: 3
Регистриран на: 13 Юни 2006, 15:45


Назад към Взаимопомощ


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 44 госта


cron